16 Kasım 2015 Pazartesi

Şair Aslı Serin ve Muhteşem Dizeleri

''hadi bana sorular sor, cevaplı olsun
öyle uzun susmalara inanmıyorum...''

Aslı Serin, bu dizeleri yazarken ne hissetti bilinmez, ama ben Aslı Serin şiirlerini okurken çok değişik şeyler hissediyorum, orası aşikar. 

Şimdiye dek yayımlanan iki şiir kitabı var, ilki bu benim.zip, diğeri ise Dans Etmesek de Olur.
Ben blogda Dans Etmesek de Olur kitabından en sevdiğim dizeleri paylaşacağım, sizler için.
Şimdiden iyi şiirlemeler...



''şimdi duyduğumuz kalmanın sesi
kalmak ancak birileri gidince tamamlanırdı.
duyduğunuz ikna olmanın sesi
ilk yumruğu hatırla, elini kaldırdığında havaya
kaybolanları, kavgada, terminallerde, havaalanlarında
el sallamanın ciğere atılan yumruk olduğunu kim inkar edebilir
çıkan sesleri hatırla, isminin fısıltıya meylini
hayır gaipten değil''





''doğru taşı çekmiş ama bitememişlerden
ağzını büzmeden gülebilmişlerden
aynı şarkıyı bin defa dinleyebilmişlerden
babadan dertli anneden az
hayat böyle biraz, öyle biraz''





''dilin her şeyi bozabilecek gücüne
şarkıya girebilmek için ses gerekliliğine
önce bedenler evet der, en son yaralar peki
her tene uygun siyah elbiseler ve
evet evet peki

palavraları geçebilseydik, başlayacaktım''






''fırından alınan ekmekse bu yediğimiz değil
beklemekle sevgiliye inanmak bir değil
yazmakla yaşamak... Bir daha
unutmakla hatırlamamak aynı değil''


#helloyasmin



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder